söndag 25 april 2010


Igår, lördag, kultiverade vi oss på Magasin 3 på förmiddagen. God lunch och fina utställningar. Vi drog in till stan igen och gick på Basar Under. Köpte solglasögon för 40 pix och var mycket nöjd över detta. Åkte hem, Jenny kom och efter en bit mat drog vi vidare till Fria Teatern och deras uppsättning av "Sanna kvinnor". Jag kommer hem vid halv nio och tänker, är det här allt? Lyckligtvis tänker Louise likadant och vi beslutar oss för att dricka vin hos mig. Utgång, hemgång och läggdags halv fem. Idag, söndag, trött och seg som en deg. Har lyckats knåpa ihop en lite gubbsur läsjournal. Nu är klockan fem och jag tänker att. Nehepp, ingen som kom och lagade fantastisk husman åt mig idag heller. Tar saken i egna händer. Nästa vecka kommer bli ett helsike!

2 kommentarer:

  1. åh! vad synd att våra vägar inte korsades sådär mitt i natten nångång, gick hemåt när solen gick upp och fåglarna kvittrade! nu är det vår!
    vad tyckte du om utställningarna då? kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag med. Det borde de ha gjort.
    Det är vår. Och jag har vårsnuva som inte ger sig! Uschianemej. Hur är det med dig?

    Jag tyckte de var superfina. Bröt nästan nacken i rummet med alla saker i taket. Underbart! Sen hade jag inte varit inne i permanentutsällningsrummet. Som också var underbart!

    Vad händer framöver?

    SvaraRadera