lördag 21 mars 2009

Fredag

Vaknar tidigt på morgonen. Stiger upp och äter körsbärstomater till frukost. Och Special K. Jag har träningsvärk efter gårdagens ridtur. Och ett par borttappade gymnastikskor gör att jag går i ett par platta tygskor. Men visst går jag. Två ekorrar, tranorna sjunger för mig när jag går, kossor, tre hästar, en hund, en katt och en okänd fågel. Jag får nästan småspringa sista biten för Hanna ringer och säger att det är fullsatt. Jag vet inte varför jag gick. Och om jag vill göra det mer komplicerat än vad det är. Om det var en fix idé, att den blinde mannen gick över en mil för att komma hem, eller för att jag behövde det. På alla sätt. Föreläsningen var oerhört bra. Den kom i rättan tid.
"Skriver man fyra ord om dagen som verkligen är sanna. Då har man kommit långt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar