söndag 10 maj 2009

Helgen

En hård vecka avslutades med en regnig marknad. Jag köpte en snurra som gick i turkos och blå med små jordgubbar på. Samt present till Malva som fyller 5 år idag (söndag). Hem snabbt som attan, lite mat och lite fix och vidare till Hanna. Där dracks det och spelades spel fram till dess att vi skulle bege oss vidare ut bland fint (och ofint) festfolk. På natten låg moster och jag skavföttes i hennes säng. Hon berättade om när hon var liten tills vi somnade.

Lördag vaknade jag av lilla Malvas röst i mosters kök. Hon ville att vi skulle leka affär. Men jag var en smula tung i kropp och huvud så jag föreslog leken "bygga-koja-i-sängen". Det var behagligt. Hem, äta, sova. Var chaufför på kvällen. Mamma skulle på ladies night med sina väninnor. Jag och Amanda åkte och köpte tacos samt hyrde film, Patrik 1,5. Vi tittade på Sveriges smartaste barn och häpnade. Sedan tillagade vi maten och bjöd Torbjörn med vän på. Flera vänner kom och de stojade så att tv-volymen låg i max. 82 i snitt. Mitt i filmen ville mamma med vänner hem. Fnissiga som skolflickor var de när jag och Amanda skjutsade dem hem innan filmen kunde ses klart. Torbjörn, med vänner, kommer hem tillbaks och spelar trummor till filmmusiken.



Idag är det söndag. Det regnar ute och mamma och pappa ville se filmen. Så jag har sett den igen. Nu ska jag städa lite och göra lite skoluppgifter, även om det tar emot. Om några timmar är det dessutom barnkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar