lördag 20 september 2008

Handikappstråkigt

Jag har förbaskenimig tråkigast i världen. Ni vet - sådär tråkigt att man inte ens får lust att hitta på någonting roligt. Och mitt uppe i all denna tråkighet kom jag på ett namn för detta fenomen: handikappstråkigt. För nu har jag redan läst ut en bok, kollat på film, kladdat med pappas pastellkritor i ateljen, skrivit, försökt få igång tetris tv-spelet, spelat bubbles på hamsterpaj, ätit glass, spelat käck musik på hög volym och så vidare. Mamma och pappa kan jag inte heller roa mig med för tillfället. De äter kräftor och det tycker jag är närmast motbjudande att se på. Då får jag roa mig med att spy och må illa resten av kvällen - fast i och för sig - det kanske är bättre än att ha handikappstråkigt. Jag ska tänka på saken.

4 kommentarer:

  1. Hade så tråkigt igår och mina föräldrar åt räckor då. men hoppas du hittar på något roligt så duu slipper va "handikappstråkig"

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det är överskattat att ha kul, för det har jag då rakt inte än!

    SvaraRadera
  3. det är ganska överskattad att ha kul, men ja vad finns det att säga.

    SvaraRadera
  4. Jaså, vad grundar du det i då? Nu har Amanda roat mig, inte fullt lika outhärdligt längre!

    SvaraRadera