torsdag 18 juni 2009

Comeback

Har varit frånvarande ett tag. Hektiskt veckorna innan studenten. Vi hann åka till Berlin, redovisa vårt projektarbete, ha en utställning och diverse prov innan det äntligen var slut.
Torsdagen då vi tog studenten var fabulös på alla vis. Bryshi kom hem och vi firade hans 30-års dag fredagen därpå. Var häst, hund och kattvakt på Gårn' med stort G. Blev sjuk men är frisk igen. Lagom till midsommar. Då jag och Frida åker till Kärleksmagnus pappas hus (?) och grillar, dricker öl och spelar kubb. Om vädret tillåter.
Skaffade 10 dagars gratis WoW prova på. Var roligt de första dagarna. Då ägde jag slagfältet. Igår, onsdag, träffade jag Anna. Det var soligt - första dagen på evigheter. Så vi mocklade runt i Sunne. Åt lunch på Saffran & Vitlök. Guidade henne i biblioteket osv. Köpte tre fina barnböcker för ett presentkort från studenten, samt en skissbok och pennor. Mina och Fridas häftiga 0,4 mm. Inget annat duger längre.
Till veckan (26) är det hästhoppning på AKKA. Ska kolla på Kim alla dagarna i princip. Skönt om det blir bra väder!
Vecka 27 ska jag provjobba måndag och tisdag. För att sedan dra på arvikafestivalen onsdagen därpå med fantastiska Bela. Underbart!
Vecka 28 börjar jag jobba. Tydligen 06:00-15:45. Fju. Men vilket moneyflow, sen! Har redan börjat titta på Islandsresor!
Vecka 30 kommer Christian och Sofia hem. Då blir det Västanå teater och Fryksdalsdansen.
När jag slutar jobba vecka 31 blir det eventuellt en utomlandsresa i en eller två veckor.
Sen är det dags att flytta skulle jag tro. Står som reserv till Biskops-Arnö (!!!) och hoppas givetvis på det bästa. Men näst därefter står Umeå på tur, som det känns nu. Så om bara några veckor, som det känns, kanske jag befinner mig en bra bit ifrån Tjustersby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar