lördag 20 juni 2009

Lördag

Min garderob är ett mysterium. Det kvittar hur bra jag viker och sorterar så blir det en satans röra direkt ändå. Jag städar sällan, men grundligt när jag väl kommer till skott. Men nu är jag tveksam om det ens är någon idé att ge sig i kast med garderoben. Det är till ingen nytta ändå. Så nu har jag slagit mig till ro. Gör en liten manikyr. Är inne i en nagelsparningsperiod. Funderar på att plocka en bukett midsommarblommor. Var tvungen slänga ut blommorna från studenten. Vattnet började se en aningen vitt ut på ytan. På vippen till grönt. Hm. Men jag saknar dem redan. Så en bukett får det bli. Vädra, damma och plocka lite. Sedan har jag lovat mamma att baka en kladdkaka till ikväll. Lite läsning på det så är dagen gjord!
Har hört att det blir topp väder till veckan. Skönt! Hoppas det håller i sig vecka 27 också. En solig arvikafestival vore inte fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar