fredag 6 november 2009

Julklappstips

Böcker jag skulle önskat mig i julklapp om jag inte redan hade dem.

Fann den på ett museum i Berlin i våras. Superrolig. Tips, idéer och massa roliga illustrationer samt bilder om vartannat. Finns att köpa här för 155:-


Den här, Martí Guixés "BLANK BOOK", fick jag tag på i Barcelona. Färdigtecknade serier med tomma pratbubblor i storformat. Finns här, eventuellt på något mera lättillgängligt ställe.

Jag har ett tredje tips utan varken omslagsbild eller länk. Lars Lerins "Kobok". Borde åtminstone finnas på till exempel Fernlöfs eller någon annan Värmländsk bokhandel. Vad vet jag. Den kanske pryder de flesta hyllor runt om i bokaffärer. Ut och leta. Annars kanske Alma Löv museum har den. I värsta fall får ni slänga iväg ett mail till Lars. Den är värd det. Den har allt från "Kor som bor såhär" till kor med dödsångest.

God Jul

2 kommentarer:

  1. åh! Koboken, den skulle passa bra in i min bokhylla!

    SvaraRadera
  2. Ja, den är superduperig! Skriv öppn' på önskelistan!

    SvaraRadera