torsdag 9 oktober 2008

Livsstil

"Jag vill inte moralisera. Eller, jo det vill jag, men jag tror inte jag behöver när jag jämför debattscenen fredag och debattscenen lördag.
Igår: glesa besökare, få stolar besatta framför scenen och av dessa få var flera besatta av folk som inte hade fått någon sittplats vid kaféet bredvid. På scenen debatterade man sånt som pressetik, Burmas framtid, public service, kulturutredningen och annat sådant.
Idag: är det fullsatt och folk trängs för att höra livsstilsförfattare berätta om sina böcker under huvudrubriken Livsstil och hälsa.
Förr eller senare måste man nog ge upp, och skaffa sig en sån där livsstil."
http://www.dn.se/blogg/bokbloggen

Imorgon åker jag och Frida till Karlstad tillsammans med Sara. Där möter vi upp Nattis, tappar Sara någonstans på vägen och beger oss i samlad trupp mot "Tryck". Vi har blivit lovade - med ett "yesbox" - några timmars studiebesök på förmiddagen. Efter det blir det lunch, fika och en massa skrivande. Blir kul. Ikväll har jag en hel massa smaskiga textuppgifter att bita i. Är seg och står och trampar på samma ställe dock. Får se vad det blir.

En mycket ärofylld uppgift har tilldelats mig - under helgen ska jag vara vikarierande hästskötare på gårn'. Jag fick ta en tur på Lotten om jag ville, så det kan det nog bli. Plus att jag ska släppa ut hundarna en stund på lördagen. Det vette tusan hur det ska gå. Är inte så händig när det kommer till jyckar. Hundvan individ för några timmars moraliskt stöd är ytterst välkommen att anmäla sig i receptionen.

Jag vill ha tid och ork att sätta mig ner och läsa. Sådär i flera timmar, en hel dag kanske, sträckläsa bok på bok. Men nu för tiden hinner jag inte alls. Och gör jag det är jag så trött efter bara någon minut att det vore skamligt att läsa så okoncentrerat. Nåja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar