söndag 5 oktober 2008

Wow.

Kom på att jag kanske skulle ta och blogga lite. Inser att jag sparat predikan till på söndag (som jag utlovade i förra inlägget) omedvetet. Fräckt!
Fredagen blev riktigt lyckad, förfesten hos Hanna var fylld med roligheter. Frida slutade jobba och anslöt sig till sist, då drog vi vidare till PP. Efter en helkväll i lustigheternas tecken åkte vi vidare på efterfest. Jag gick hem till Moster i spöregn och höstrusk klockan fem på lördagmorgonen. Trots detta var jag glad i hågen och flinade brett för mig själv hela vägen hem. När jag vaknade betydligt senare på lördagen var jag inte fullt lika glad. Jag åkte hem och sov ännu mera, för att vara vaken en stund och sedan sova igen. Så idag är jag utvilad. Har fixat iordning lite mappar och pärmar med olika material som ska sparas. Kollat på "Babel" som handlade om metaforer, gestaltning och fjärilar. Bläddrade i en massa tidskrifter och letade fram en hög böcker på Adlibris som jag vill ha. Läst DN:s fem senaste kulturbilagor som jag inte hunnit med i veckan. Städade och pratade med Kim så imorgon blir det ridning. Sen åt jag middag med Mamma, Pappa, Moster och Mormor också. Och läste "The hitchhikers guide to the galaxy" - ja, på engelska, jag undrar just hur länge jag kommer orka. Lugn höstdag helt enkelt. Fan för att det är måndag imorgon.

2 kommentarer: