fredag 12 december 2008

Hemma!

Nu är jag hemma. Kom i Tisdags, tidig morgon - landade 08:01 på Landvetter flygplats. Då mådde jag inte alls bra, släpade mig ut till flygbussen. Fick åka till Vårdcentralen & ta prover.
Verkar ha fått i mig något i Venezuela som inte magen gillar alls. Teorierna är många! Men vi väntar fortfarande på svar. Hoppas det vänder snart.
Venezuela var toppen, träffade mycket roligt folk. Åkte båt i Laguna de Restinga, ett mangroveträsk. Dansade robotdansen med femton 14-åriga tjejer från Colombia. Var i ett mulet Manzanillo, en av fiskebyarna på ön. Blev bra vänner med hotellgrannarna, Lena och Staffan. Så till den mån att vi hade champagne-firande när han fyllde 60 år. Dessutom är vi bjudna till deras båt framöver.
Trots att all inclusive baren bjöd på blaskig öl och drinkar som var sådär, lyckades vi tillslut få favoriter och oförglömliga festligheter ägde rum.
Öns alla djur bodde på vårt rum, allt från ödlor till syrsor och skalbaggar. Vår air conditioner på rummet frös allt till is och kondensen rann på vår ruta. Staffan hjälpte oss att sänka den med hjälp av en galge, som han dessutom använde för mycket uppfinningsrika klädtorks-experiment.
Vi badade i skyhöga vågor, det saknar jag nog mest såhär i efterhand. Stekte sönder i solen och hade det allmänt bra.
Projektet fick vi pyssla om lite med, befolkningen pratade enbart Spanska och vår tolk var inte riktigt på hugget (...) om man säger så. Men jag tror det kan bli något bra av det ändå.
Med tanke på att jag är sjuk är jag glad att vara hemma, vill sätta igång med allt julstök nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar