måndag 15 december 2008

Idag är det imorgon

Fan, ni vet igår när jag lovade dyrt och heligt att jag skulle kämpa idag. Kämpa så svetten rann. Jag ljög. Fast jag visste inte om det igår när jag sa imorgon. Men idag är det imorgon. Och jag ljög. Det uppdagades speciellt när jag läste ännu ett inlägg på 1000apor, som om jag inte hade något bättre för mig alls. Som om inte fyra, eller kanske fem, naturkunskapsuppgifter låg och tittade på mig med stora ögon. Och jag bara ignorerar det faktum att de legat i över en månad.
Ser ni. En till som fattat poängen. Det råkar vara Alex Schulman, men må så vara. Sitter och läser det där och känner att, ja tamefan. Sen kommer jag på. Men vad fa-an. Jag skulle ju ha skrivit en novell om döden förra veckan.
Jag ringer mamma och säger att jag följer med och köper julklappar idag. Sen skäms jag lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar