måndag 2 februari 2009

Olika

Efter att ha irrat runt i Stockholm i flera timmar. Och efter att upprepade gånger skrivit "hormail" istället för "hotmail" har jag slagit mig ned. Vid en ny dator på kontoret där ryggstödet på min kontorsstol skrapar emot en stor skräp-tunna. En mur av saker är byggd runt mig och det är svårt att ta sig ut och in. Men solen är framme, och det känns skönt att det är måndag. På något vis. Isabel, som började sin tvåveckors praktik här på 00TAL är med i en tävling. En bloggtävling. Och efter att ha läst hennes bidrag har jag bland annat fattat ett beslut. Efter dagens slut ska jag köpa Ernst Billgrens "Vad är konst och 100 andra jätteviktiga frågor". Sen ska jag gotta ner mig och läsa den. Utav den enkla anledningen att hon nämner den. Vill kommentera och tacka för en slags omedveten påminnelse att jag ska köpa den. Men sidan hänger sig när jag klickar på "kommentarer". Ok. 
http://callingallthekids.blogspot.com
Så heter hennes blogg förresten. Härlig stämning. Läs!
Sedan har hon skrivit om "Bookcrossing", jag kände till själva grejen men inte begreppet. Men vad fint det är. Jag såg för ett år sedan ett litteratur/kultur program på TV om det. Och tänkte - hoppas detta når Sverige snart. Och blir mycket glad när jag nu återigen blir påmind, omedvetet från hennes sida såklart, om det. Framtiden är här och på www.bookcrossing.se kan man läsa mera om hur det fungerar i Sverige. 
Ältar lite att jag bor i Sunne. Jag menar, hur många sysslar med bookcrossing där? Men tröstar mig med hur svårt det skulle vara att lämna ifrån mig mina små barn. Ja, barn. Böcker. 
Kristina, min handledare, bloggar också. Fina texter och även där ett flyt och en härlig stämning. http://www.sigunsdotter.blogspot.com
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar