måndag 9 februari 2009

Måndag

I kväll ska Christian, jag och Sofia äta tillsammans med Tomas och Helena. På Helenes krog. Idag sken solen för första gången sedan jag kom hit. Det var kanske därför den djupfrysta maten från Ica smakade bra. Och kanske var det därför det kändes lättare att ringa prenumeranter. Jag tänker på våren, på Koster och på mamma och pappa. Jag ringde honom på lunch idag, pappan. Han berättade om vad han målar. Om vindrickarna och tennisspelarna. Om att han inte kan vara inne och måla idag, att han måste ut för att solen skiner. "Du vet hur du ser ut i Tjustersby. När solen skiner och snön ligger på backen". Jag säger att jag vet. Igår ringde jag mamma. Hon sa att hon hade gått förbi mitt rum. Att hon hade stannat där och tyckt att jag varit borta för länge. Jag säger att det är en bra övning. Kanske flyttar jag till hösten. Då säger vi ingenting. Sedan pratar vi om något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar