måndag 16 februari 2009

Monday you can fall apart

En bra start på veckan. Har suttit på biblioteket och läst tidningar hela förmiddagen. Har letat artiklar och notiser om 00TAL. 
Ser fram emot en fullspäckad vecka. Vill suga ut varenda droppe ur det som är kvar. Nu kom jag att tänka på jätten i barnboken som klämmer vätska ur en ost - fast alla andra tror att det är en sten. Eller var det en pojke som gjorde det? Sartre skriver om det i Varat och intet, vet jag. Den barnboken skulle jag vilja läsa. Finns en trave böcker jag vill läsa om. I fredags pratade vi om en barnbok jag vill läsa för att lösa upp ett trauma. Den handlade om en hund som badar i en pool som är röd. Ja, ni hör. OJ! Tappade visst tråden. Var var jag? Jo, fullspäckad vecka. 
I kväll ska jag och Christian gå på stan. Håller på och bearbetar honom så att vi ska äta tacos också. Imorgon ska jag äta lunch med Lotta och middag med Amanda och Carina. Onsdag blir det kulturdebatt och klubbhäng med 00TAL. Torsdag vernissage, Karin Broos. Och fredag bär det iväg mot Falun där Anna ska firas! Lördag återvänder jag till Tjustersby. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar