måndag 16 februari 2009

Sista helgen

Ännu en helg, den sista, har passerat. Fredagen med sin releasefest bjöd på rolig och -trevligheter. Vi fixade hela dagen och begav oss till TeaterStudio Ledermans lokaler vid halv fem snåret. Gjorde i ordning för en helkväll och sedan började det. Missade det mesta av uppläsningarna, tyvärr. Eriks poesi hördes inte till rummet jag stod i. Men jag och Alan tyckte inte att det var så dumt ändå. För man kunde ju faktiskt fylla i med egna ord och poesin kunde bli väl så bra. Nåja. Vi sålde en prenumeration och enades om att vi var dåliga säljare. Sedan pratade vi om telefoner och roller också. Lokalen var underbar och ölet och vinet flödade så till den mån att det en halvtimma innan stängning var helt slut. Micke Reuter och jag pratade bävrar och fantasier. Sara Gordan missade jag helt - men Peter Kihlgård var bra. Efter att vi städat åkte jag och Elin iväg med saker till redaktionen. Vi letade envetet efter någonstans att lämna alla glasflaskor utan resultat. När jag gick hem den kvällen ville jag inte alls tillbaka till Sunne. Det ser till och med konstigt ut i text. Sunne, Sunne, Sunne. Var lite vemodig när jag lade mig. Sippandes på en cola för att fukta min fylletorra strupe.
Lördag jobbade Sofia. Det var alla hjärtans dag och jag köpte vackra tulpaner till henne och Christian. Vi åt weight watchers djupfrysta lasagne, champis och OLW chips till lunch. Christian hade nämligen också varit på fest kvällen innan. Så det kändes helt ok. 
Vi kompenserade det på kvällen med en hejdundrandes alla hjärtans middag. Sparris i parmaskinka med en mycket god ost riven över till förrätt. Oxfilé, palsternackspuré, rödvinssås och en fantastisk sallad som gjorde sitt för kompositionen. Efterrätten bestod av en fransk chokladtårta, direkt från Amandas recepthylla. Trots kvällen innan sköljde vi ner maten med mousserande och rödvin.
Blombudet kom med en gigantisk bukett från mamma och pappa. Posten kom med kort från Moster. Ett eget till mig. Och jag hann inte bedrövas en sekund över mitt civilstånd.
På söndagen var jag ensam hemma. Tog mig ut på stan, köpte en klänning. Men var snabb hem till soffan. Christian kom hem och vi åt pizza och kollade på film tills dess att Sofia kom hem efter en helgs hårt jobb. Då gick vi och lade oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar