måndag 26 januari 2009

Helgens bravader

Kan inte logga in hemma. Så jag kan bara uppdatera på veckorna, därför kommer en liten genomgång av helgens händelser nu.
Fredagens arbete bestod näst intill bara av att fixa inför kvällens festligheter. Vi städade, handlade och fixade. Drog hem och gjorde mig klar för fest och kom tillbaks halv fem. Då drack jag Kristina och Isabell, som ska praktisera här om en vecka, vin och gjorde alla snittarna redo. Sju anlände de flesta gästerna, roliga människor och roliga diskussioner. Var så himla trött, dels för att veckan var full med intryck och spänningsmoment, dels för att vi började pimpla redan vid förberedelserna. Drog därför hem ganska tidigt. Var lite hungrig (...) och gick därför in på McDonalds som lämpligt nog ligger på vägen mellan kontor och bostad. Kom därifrån med sjujäklarns mycket mat. Vem som gjorde fel vet jag inte. Men med två cheeseburgare utöver en plusmeny, mcfeast och annat jäkelskap blev jag ganska mätt där på nattkvisten. Och då åt jag inte ens upp allt. Gott var det! 
Lördagen vaknade jag sent. Fick ångest över att jag sovit så länge, jag som skulle ut på stan. Det var helt tyst i lägenheten. Vart tusan är de? Undrade jag när jag hörde ett svagt ljud från Christian och Sofias rum. Brorsan klev upp iklädd ett vitt duntäcke, kved och rosslade i halsen. "Jag kom hem halv två, och la mig. Det var så skönt, jag var så nöjd, har aldrig legat så bra. Jag somnade snabbt men vaknar en stund efter.. och mår fördjääävligt". Sofia skulle iväg på föreläsning den lördag morgonen, redan klockan tio. Hon hade gått och lagt sig när hon var klar. Mumlat om att det inte går, att hon inte ska iväg. Två minuter senare hade hon sagt hejdå. Vilken kämpe. Jag har då rakt inte sett något ledsnare när hon kom hem. "Jag ska aldrig mer gå ut". Det regnade och blåste nått så förgjordat. Men suget efter godis, chips och cola var starkt och jag fick gå. För jag var piggast. Det kändes bra för en gångs skull.
Sofia skulle göra sin lax den lördagkvällen. Det blev inte så. Vi köpte pizza och kollade på "Eternal sunshine of the spotless mind". Söndag sov jag också länge, sablar, tänkte jag. Kommer inte komma ut på stan idag heller. Tillslut tog jag mig ut. Såg en massa fint, så jag kunde inte vara ute så länge. Måste tänka på budgeten. En väska och ett par byxor hann jag med i alla fall. 
Idag är det måndag igen. Sitter och väntar på lunch. Är mycket folk här idag. Nya praktikanter och en från festligheterna i fredags som fick sova här då eftersom hon missade pendeltåget. Ha-ha. Nej, är inte ett dugg festlig idag. Skriver som en kratta. Noll energi.
Men en rolig sak - jag och brorsan har bokat biljetter till Laleh & Sebastien Tellier på Debaser den 4 februari. Vilken grej! Hajar ni?
Sedan kommer Tomas och Helena och äter middag med oss den 9/2. Det ska bli roligt! Brorsan hade Helens krog på förslag, vore inte fel. Men jag har redan ångest över min budget. Efter en vecka. Vilken tragedi.
På onsdag är det modevisning på Berns. Ola är här i veckan också, kanske ska säga hej till honom. Annars får vi se vad som händer. 

"Ja godmorgon" säger praktikanten bredvid i telefon. Klockan är 11:10 för tjyven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar