torsdag 22 januari 2009

Struntprat

Det snöar ute, snö-blandat regn. Klitsch klatsch låter det när man går. På kvällen går man mycket sakta, det har frusit på och man är rädd att ramla. Kan åka låtsas-sko-skridskor och kana fram om man vill. Klockan är halv tre. Jag vill att tre timmar ska gå i ett huj nu. Mest för att jag egentligen ska ringa en massa samtal. Men också för att vi ska iväg på ett evenemang i kväll. Ett samtal mellan Arne Ruth (f.d chefredaktör på DN) och den somaliske författaren Nuruddin Farah som levde i exil i 22 år på grund av sina romaner. Jag och Kristina ska stå där innan och sälja nummer och prenumerationer av 00TAL. Sedan ska vi se samtalet och jag ska skriva en liten evenemangstext om det till tidskriften. Är trött. Hade sovmorgon, eftersom vi ska jobba i kväll, och började inte förrän 10 i morse. Ändå gäspar jag så käkarna går ur led. Har gjort hushållssysslor på förmiddagen. Strukit, dammsugit, dammat och plockat. 
Kom på att vi ska äta innan vi går också också, då säger vi fem. Och nu är klockan fem över halv 3. Två timmar och tjugofem minuter kvar. Jag ska försöka ringa en timme av dem i alla fall. 
Igår gjorde jag min specialitet - makaronilåda. Med en galet god sallad till. Hade med två matlådor hit. Den ena åt jag till lunch, den andra äter jag sen. Det längtar jag också till. Fast jag åt upp all sallad till lunchen. Det var dumt det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar