fredag 23 januari 2009

Sinnesförvirring

Idag när jag kom till kontoret var det stängt. Ingen var här och klockan var över 10:00. Grejen är att det är larmat. Stod och vred två nycklar i fel lås i fem minuter. Tillslut hittar jag rätt nyckel och rätt lås. Går in, slår av larmet och pustar ut. När Kristina kommer en halvtimma senare frågar hon om det är mina nycklar. De hade suttit kvar i dörren. Smidigt och ordningsamt. Jag skyllde på tillfällig sinnesförvirring då jag drömt konstiga drömmar hela natten och vaknade av mobilsignalen mitt i en dust med en kobra. En vit pälsig hund hann bita pappa i en dröm också. Hujedamig. 
Nu blir det lunch. Pyttipanna. Känns sådär om jag ska vara ärlig. Matlåda från igår. Gjorde sallad och grejor till, mums tills dess att jag fann ett visst tuggmotstånd i en av bitarna. Efter lunch ska jag och Kristina handla saker inför kvällen. Snittar och vin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar